> Nieuws >  Bezoek van de RAF

18 mei 2018

Op donderdagmorgen 3 mei 2018 arriveerde er bij Museum 1940 - 1945 een groep bezoekers, die via dhr. J. Onderwater uit Barendrecht een bezoek brachten aan het museum. De groep behoorden tot het 603 Edinburgh squadron van de Royal Air Force in het Verenigd Koninkrijk. Zij werden vergezeld door een der hoogste bazen bij de Royal Air Force, Air Marshal, Sir David Walker KCV0, OBE, DL. De gasten bekeken gezamenlijk de museumcollectie en waren onder de indruk van hetgeen het museum voor de bezoekers te bieden heeft. Eveneens maakte zij kennis met het voorlichtingsmateriaal wat het museum gebruikt voor scholen, de les en documentatiekisten, de museumspeurtocht in 3 verschillende versies en zagen zij de filmzaal. Bestuursvoorzitter Th.J. Berendsen ontving uit handen van Squadron leader Jerry Riley, een wapenschildje met daarop de afbeelding / logo van het 603 Edinburg squadron. Namens het museumbestuur, ontvingen de gasten een boek over de Tweede Wereldoorlog in Dordrecht. Na het gebruik van de lunch ging men verder weer richting Barendrecht. De gehele groep was speciaal overgekomen uit het Verenigd Konikrijk, om op 4 mei 2018 aanwezig te zijn bij de dodenherdenking in de gemeente Barendrecht.

Fotografie en © copyright C. Schildhuizen