> Nieuws >  Nieuwjaarsreceptie 2019

5 januari 2019

Op zaterdag 5 januari 2019, werd weer de jaarlijks nieuwjaarsreceptie gehouden. Tijdens deze bijeenkomst werd er vooruitgekeken naar het museumjaar 2019. Enkele punten van aandacht: een nieuwe expositie “Verhalen & Portretten over oorlog en Verzet”. 2019 is ook een jaar waarin 75 jaar geleden, het 4e oorlogsjaar 1944 begon. Met voor Dordrecht een groot aantal bijzondere aangrijpende zaken. Voor een verslag van deze zaken uit dit zware oorlogsjaar verwijs ik u naar een aparte bijlage op de museumwebsite onder de rubriek Nieuws.

Tijdens deze bijeenkomst werd er een museumvrijwilliger onderscheiden met het Museumkruis van verdienste in Brons, voor zijn jarenlange inzet als museumvrijwilliger, te weten dhr. H. Vermeer. Deze onderscheiding werd aan hem namens het museumbestuur uitgereikt door bestuursvoorzitter Th.J. Berendsen.